pamięć tłumaczeniowa w memoQ
Thread poster: brouhaha
brouhaha
brouhaha
Poland
Sep 5, 2016

Cześć wszystkim!

Jestem początkującym tłumaczem i obecnie pracuję nad magisterskim projektem tłumaczeniowym. Polega on na tym, że przetłumaczony maszynowo tekst poprawiam w memoQ. Tutaj pojawia się moje pytanie - potrzebuję zbudować taką pamięć tłumaczeniową, która uwzględni zarówno segmenty przetłumaczone przez machine translation, jak i moje sugestie. Jest jeszcze jeden problem - po wyeksportowaniu TM-ki do TMX nie jest ona czytelna, gdyż zawiera np. takie
... See more
Cześć wszystkim!

Jestem początkującym tłumaczem i obecnie pracuję nad magisterskim projektem tłumaczeniowym. Polega on na tym, że przetłumaczony maszynowo tekst poprawiam w memoQ. Tutaj pojawia się moje pytanie - potrzebuję zbudować taką pamięć tłumaczeniową, która uwzględni zarówno segmenty przetłumaczone przez machine translation, jak i moje sugestie. Jest jeszcze jeden problem - po wyeksportowaniu TM-ki do TMX nie jest ona czytelna, gdyż zawiera np. takie informacje:





Byłbym niezmiernie wdzięczny za każdą wskazówkę!
Collapse


 
Jakub Kościelniak
Jakub Kościelniak
Poland
Local time: 16:51
Member (2013)
English to Polish
+ ...

MODERATOR
Jakie informacje? Sep 6, 2016

Obawiam się, że ten fragment, świadczący o nieczytelności, się nie wkleił...
Skąd pamięć eksportowana jest do TMXa? Z MemoQ?


K.


 
brouhaha
brouhaha
Poland
TOPIC STARTER
memoQ Sep 6, 2016

Tak, z memoQ. Mógłbym też wyeksportować dwie, ale nie chciałbym, żeby tak wyglądały.

Pamięć zawiera np. tytuł tłumaczonego dokumentu, ogólnie można to określić jako "dziwne znaczki". Nie mam pojęcia jak się tego pozbyć.

[Edited at 2016-09-06 18:02 GMT]


 
Andrzej Mierzejewski
Andrzej Mierzejewski  Identity Verified
Poland
Local time: 16:51
Polish to English
+ ...
Pytanie Sep 7, 2016

Jeżeli widzisz "dziwne znaczki", to w jakim programie oglądasz pamięć?

 
Marcelina Haftka
Marcelina Haftka  Identity Verified
Poland
Local time: 16:51