Exercises about Consecutive Interpreting (English-Spanish) - Ejercicios de Interpretación Ing-Esp
Thread poster: Rafael López Sánchez
Rafael López Sánchez
Rafael López Sánchez  Identity Verified
Spain
Local time: 19:02
English to Spanish
+ ...
Nov 13, 2011

Hola a todos, este año estoy cursando la asignatura de Interpretación Consecutiva en la Universidad. Me preguntaba si alguien dispone de ejercicios, libros o algún tipo de material que pueda utilizar para practicar en casa o, si conoce libros o cds (sobre todo me interesan audios) que pueda adquirir en alguna tienda. Muchas gracias!!

Hi everyone, this year I'm attending "Consecutive Interpreting" lessons (English --> Spanish). I was wondering if anybody could recommend me some in
... See more
Hola a todos, este año estoy cursando la asignatura de Interpretación Consecutiva en la Universidad. Me preguntaba si alguien dispone de ejercicios, libros o algún tipo de material que pueda utilizar para practicar en casa o, si conoce libros o cds (sobre todo me interesan audios) que pueda adquirir en alguna tienda. Muchas gracias!!

Hi everyone, this year I'm attending "Consecutive Interpreting" lessons (English --> Spanish). I was wondering if anybody could recommend me some interpreting exercises (books, cds, mp3s, etc.) in order to practise at home. Thank you so much!!!
Collapse


 
Antonio Fajardo
Antonio Fajardo  Identity Verified
Spain
Local time: 19:02
English to Spanish
+ ...
Note-taking for consecutive interpreting, by Andrew Gillies. Nov 14, 2011

Note-taking for consecutive interpreting, by Andrew Gillies.

Me ayudó enormemente durante mi formación como intérprete. Seguramente estará disponible en la biblioteca de tu universidad.

¡Un saludo!


 
Claudia Brauer
Claudia Brauer  Identity Verified
United States
Local time: 13:02
Member (2011)
English to Spanish
+ ...
Ejercicios de Interpretación Consecutiva Nov 14, 2011

Hola, Raflosa. A partir de Enero/2012, yo voy a ofrecer prácticas individuales en consecutiva via Skype (Español/Inglés). Mis prácticas van incluir un MINIMO de 16 sesiones de 30 minutos (2 sesiones por semana durante 8 semanas). Además, el estudiante requiere un compromiso de por lo menos 1 hora diaria de prácticas individuales. Recomiendo a mis alumnos que antes de invertir en las prácticas tomen los cursos básicos de interpretación (que presento en línea por video) y que ya están ... See more
Hola, Raflosa. A partir de Enero/2012, yo voy a ofrecer prácticas individuales en consecutiva via Skype (Español/Inglés). Mis prácticas van incluir un MINIMO de 16 sesiones de 30 minutos (2 sesiones por semana durante 8 semanas). Además, el estudiante requiere un compromiso de por lo menos 1 hora diaria de prácticas individuales. Recomiendo a mis alumnos que antes de invertir en las prácticas tomen los cursos básicos de interpretación (que presento en línea por video) y que ya están disponibles en ProZ.com (como usted está estudiando en una Universidad, probablemente no necesita tomar estas sesiones ya que seguramente estará viendo tales temas en su institución). Espero pronto tener el placer de ayudarle en sus esfuerzos de profesionalización.

Hello, Roflosa. Starting January/2012, I will be offering individual practice sessions in consecutive interpreting via Skype (English/Spanish). My practice sessions will include a MINIMUM of 16each 30-minute sessions (2 sessions per week during 8 weeks). Additionally, the student must commit to a minimum of 1 hr./day individual practice. I recommend my students, before investing in the consecutive practice sessions, to take some of my basic interpreting courses I already have available via ProZ.com online video on demand (since you are already taking College courses, you would probably not need to take these sessions as you surely are taking such topics in your institution). I hope to have the pleasure of helping you in your efforts to become a professional.
Collapse


 
gerardolopezb
gerardolopezb
Local time: 11:02
Need Help Aug 21, 2012

Me gustaría tener la oportunidad de hacer algunas practicas. Si no el ciclo completo o lo que se pueda tengo un examen en 2 semanas

Gracias

[email protected]


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:


You can also contact site staff by submitting a support request »

Exercises about Consecutive Interpreting (English-Spanish) - Ejercicios de Interpretación Ing-Esp







Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »