Pages in topic:   < [1 2]
Poll: Do you work as usual on your birthday?
Thread poster: ProZ.com Staff
Philippe Etienne
Philippe Etienne  Identity Verified
Spain
Local time: 00:33
Member
English to French
Birthdays Jul 30, 2018

EvaVer wrote:
When you are a certain age, your birthday is not something to celebrate.

It's no longer one year more, but one year less!

Philippe


 
Nina Khmielnitzky
Nina Khmielnitzky  Identity Verified
Canada
Local time: 18:33
Member (2004)
English to French
It depends on the day of the week Jul 30, 2018

If my birthday falls on a Monday through Thursday and if I have work, I work, otherwise, I take off.
This year, it was on a Thursday.


 
Gibril Koroma
Gibril Koroma  Identity Verified
Canada
Local time: 18:33
French to English
+ ...
Yes Jul 30, 2018

If there is work to do I do it. It makes no difference whether it's my birthday or not.

 
KISELEV
KISELEV
France
Local time: 00:33
Member (2009)
French to Bulgarian
+ ...
Travailler le jour de son anniversaire Jul 30, 2018

Excusez-moi de répondre en français, néanmoins, je préfère le faire dans cette langue que je maîtrise mieux que l'anglais.

La question d'aujourd'hui est une des meilleures QALC (définition exacte et précise : une QALC est une question qui ne mérite pas d'être posée mais qui mérite une réponse ("une question à la con"), d'autant plus qui me touche personnellent de plus près. LA question ne peut être posée au meilleur moment : voilà demain c'est mon anniversaire. <
... See more
Excusez-moi de répondre en français, néanmoins, je préfère le faire dans cette langue que je maîtrise mieux que l'anglais.

La question d'aujourd'hui est une des meilleures QALC (définition exacte et précise : une QALC est une question qui ne mérite pas d'être posée mais qui mérite une réponse ("une question à la con"), d'autant plus qui me touche personnellent de plus près. LA question ne peut être posée au meilleur moment : voilà demain c'est mon anniversaire.
Je ne vais pas m'étaler sur mes états d'âme d'en avoir encore une année dans mon Arbre de vie... Je ne sens nullement la journée différente des autres jours de la semaine : elle est autant chargée, voire plus, que d'habitude.
D'un autre côté, au vu de mon statut de traductrice en profession libérale, je ne suis pas "libre" pour prendre un jour de repos.
Voici quelque brèves réflexions sur mon quotient émotionnel.
Merci de m'avoir lue.
A. Kiselev
Collapse


 
Maria Teresa Borges de Almeida
Maria Teresa Borges de Almeida  Identity Verified
Portugal
Local time: 23:33
Member (2007)
English to Portuguese
+ ...
Bon anniversaire! Jul 30, 2018

KISELEV wrote:

Excusez-moi de répondre en français, néanmoins, je préfère le faire dans cette langue que je maîtrise mieux que l'anglais.

La question d'aujourd'hui est une des meilleures QALC (définition exacte et précise : une QALC est une question qui ne mérite pas d'être posée mais qui mérite une réponse ("une question à la con"), d'autant plus qui me touche personnellent de plus près. LA question ne peut être posée au meilleur moment : voilà demain c'est mon anniversaire.
Je ne vais pas m'étaler sur mes états d'âme d'en avoir encore une année dans mon Arbre de vie... Je ne sens nullement la journée différente des autres jours de la semaine : elle est autant chargée, voire plus, que d'habitude.
D'un autre côté, au vu de mon statut de traductrice en profession libérale, je ne suis pas "libre" pour prendre un jour de repos.
Voici quelque brèves réflexions sur mon quotient émotionnel.
Merci de m'avoir lue.
A. Kiselev


Tous mes vœux les plus chaleureux à l'occasion de votre anniversaire !


 
Kay Denney
Kay Denney  Identity Verified
France
Local time: 00:33
French to English
joyeux anniversaire KISELEV! Jul 31, 2018

I won't deliberately schedule anything to avoid working on my birthday. Since I was born in early September, it can be an excuse for a party even as everyone is getting back to work and school. It often goes unnoticed actually because everyone is so busy. It doesn't matter much to me, it's my kids' birthdays that are important nowadays. It works as a good reason to have my nearest and dearest with me. This year my son will be coming over, so it will be a special weekend for me.

 
Mario Freitas
Mario Freitas  Identity Verified
Brazil
Local time: 19:33
Member (2014)
English to Portuguese
+ ...
Again? Aug 1, 2018

This question is asked on a yearly basis in the Quick Polls. Next, we'll see the questions "do you work during the hollidays, on mother's day, on sundays, and the like". Translators are mostly looking for new projects not for excuses not to work. At least not me. And not working on one's birthday is but a lousy, unprofessional and naive excuse.

 
Pages in topic:   < [1 2]


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Jared Tabor[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Poll: Do you work as usual on your birthday?






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »