He is on probation (português europeu)
Thread poster: Ana Pinto
Ana Pinto
Ana Pinto  Identity Verified
Portugal
Local time: 14:57
Member (2020)
English to Portuguese
+ ...
Jan 5

Olá a todos!

Se tiverem de traduzir "He is on probation", "Ele está em liberdade condicional" seria a tradução mais óbvia.
Mas, se tiverem de reduzir os caracteres, traduzir "Ele está em condicional" parece demasiado calão ou as pessoas entendem dado o contexto ter a ver com Direito, Tribunais, etc.?


 
Maria Teresa Borges de Almeida
Maria Teresa Borges de Almeida  Identity Verified
Portugal
Local time: 14:57
Member (2007)
English to Portuguese
+ ...
@Ana Jan 5

Para reduzir caracteres, a primeira coisa que eu faria era tirar o "ele", depois dizer "em condicional" parece-me ficar claro em contexto jurídico. Aliás, a net tem alguns exemplos disso:

... See more
Para reduzir caracteres, a primeira coisa que eu faria era tirar o "ele", depois dizer "em condicional" parece-me ficar claro em contexto jurídico. Aliás, a net tem alguns exemplos disso:

https://www.google.com/search?q="está%20em%20condicional"%20site:pt&rlz=1C1PNBB_enPT998PT999&oq="está%20em%20condicional"%20site:pt&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOdIBCDU5NThqMGo3qAIAsAIA&sourceid=chrome&ie=UTF-8



[Edited at 2024-01-05 16:15 GMT]

[Edited at 2024-01-05 16:15 GMT]
Collapse


expressisverbis
Ana Pinto
 
expressisverbis
expressisverbis
Portugal
Local time: 14:57
Member (2015)
English to Portuguese
+ ...
Pronomes pessoais... Jan 5

O "ele" só se estiver a traduzir em português do Brasil, porque em português europeu o verbo já define o sujeito, a não ser que tenhamos forçosamente de reforçar o pronome ou, caso não haja qualquer referência ao sujeito antes.

Concordo com a Teresa, "estar em (liberdade) condicional" já remete para o campo da justiça.


Ana Pinto
 
Ana Pinto
Ana Pinto  Identity Verified
Portugal
Local time: 14:57
Member (2020)
English to Portuguese
+ ...
TOPIC STARTER
@maria teresa @expressisverbis Jan 10

Obrigada pela vossa ajuda, optei por "em condicional"

expressisverbis
 
Maria Teresa Borges de Almeida
Maria Teresa Borges de Almeida  Identity Verified
Portugal
Local time: 14:57
Member (2007)
English to Portuguese
+ ...
@Ana Jan 16

De nada! Sempre que precisar e eu souber...

Bom trabalho!

Teresa


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:


You can also contact site staff by submitting a support request »

He is on probation (português europeu)






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »